Mössförsäkring – Allt du behöver veta!
Varför är Mössförsäkringen så bra?
Försäkringen kostar endast 99 kr och ersätter dig om du skulle tappa bort, bli bestulen eller om du själv skulle råka förstöra din studentmössa så att den inte kan användas. Vid användning av försäkringen utgår ingen självrisk vilket innebär att du inte behöver betala extra för att använda den efter du har köpt den!
Vi kommer då att kunna skicka en ny studentmössa av standardmodell inom två arbetsdagar från bekräftad anmälan eller en likvärdig studentmössa inom tio arbetsdagar.
Försäkringen gäller fram till 20 juni året du tar studenten.
OBS! Försäkringen gäller inte för ändringar i din studentmössas design, exempelvis byte av storlek eller ändring av brodyrtext. För detta finns det andra lösningar om du kontaktar oss.
Hur använder man Mössförsäkringen?
SKADA: Vid en skada skickar du in bilder på den skadade studentmössan till vår kundservice ihop med ditt ordernummer och ett kort meddelande av vad som har hänt samt att du vill använda försäkringen.
Denna används när du känner att du inte kan använda studentmössan eftersom den är så pass skadad och behöver en ny studentmössa. Din skadade studentmössa behöver skickas tillbaka till oss.
BORTTAPPAD: Vid en borttappad mössa börjar du med att skapa en förlustanmälan på www.polisen.se och sedan återkommer till oss i ett mail med kvittensen som du får ihop med ditt ordernummer och ett kort meddelande av vad som har hänt och att du vill använda försäkringen.
STÖLD: Vid en stulen studentmössa börjar du med att skapa en stöldanmälan på www.polisen.se och sedan återkommer till oss i ett mail med kvittensen som du får ihop med ditt ordernummer och ett kort meddelande av vad som har inträffat och att du vill nyttja försäkringen.
OBS! Mössförsäkringen går att nyttja en gång, så ta väl hand om din studentmössa. 💙