Designa
Designa

Vanliga frågor och svar om hur ABC-Gruppen säljer studentmössor och kritik i media

Vi har nyligen fått frågor kring vår försäljningsmetod och våra produkter. Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna för att ge tydlighet kring hur vi arbetar och vad vi erbjuder.

Hur ABC-Gruppen Arbetar med mössutprovning på Skolor
Våra Serviceproffs besöker skolor efter att ha bokat tid och plats med skolledningen och elevkårer. Under utprovningen hjälper vi elever att hitta rätt storlek, känna på våra produkter och material samt svarar på frågor inför studenten.

Inget köptvång: så går ABC-Gruppens mössutprovning till
Nej, det finns inget köptvång vid våra skolbesök. Alla elever är välkomna att prova våra studentmössor och ta del av information utan någon förpliktelse att beställa direkt.

Hur mycket kostar det att köpa en studentmössa från ABC-Gruppen? Många säger att det har blivit dyrt, stämmer det?
Vi erbjuder en av marknadens mest prisvärda studentmössor med startpris från 399–449 kr. Att priserna kan variera beror på att många kunder väljer fler tillval och premiumalternativ. Vårt sortiment sträcker sig från 399–449 kr upp till mer exklusiva alternativ för de som önskar det. För mer information, läs gärna vår guide: Vad bör en studentmössa kosta?

ABC Gruppens nöjd-kundgaranti: trygghet för våra kunder
Vi erbjuder en Nöjd-kundgaranti för att du ska känna dig trygg med ditt köp. Om du har beställt på plats i skolan har du alltid 14 dagars ångerrätt. Under denna tid kan du enkelt justera eller avbeställa din order.

Stämmer det att om man skannar er QR-kod hos ABC Gruppen, så läggs en beställning automatiskt?
Nej, det stämmer inte. Vår QR-kod leder till vår hemsida, där du kan se våra produkter och göra dina val i lugn och ro. För att genomföra en beställning behöver du aktivt välja produkter som läggs i en kundkorg. Därefter går du vidare till kassan, där du granskar din beställning och godkänner betalningen manuellt. Processen fungerar på samma sätt som på andra e-handelssajter och kräver ditt aktiva medgivande vid varje steg.

Får man tag på er om man har frågor eller vill ångra sin beställning?
Absolut! Vi är alltid tillgängliga för att svara på dina frågor och hjälpa dig vid behov. Vi har högt ställda krav på oss själva när det gäller kundservice och strävar efter att säkerställa din nöjdhet.

Du kan nå oss via e-post på: kundtjanst@abcgruppen.se eller ringa oss på: 010-888 7030.

Våra öppettider är:

  • Måndag–torsdag: 08.00–17.00
  • Fredag: 08.00–15.00

Tveka inte att kontakta oss – vi finns här för dig!

Har du fler frågor? Besök vår kundservice-sida här